Tai Chi Masterclass: Essential Secrets 14 – 20 October

  • Home
  • Tai Chi Masterclass: Essential Secrets 14 – 20 October

Tai Chi Masterclass: Essential Secrets – deadline for application 8th September 2017

14 – 20 October 2017

On this course Jan Golden, chief instructor of Tai Chi Ireland, will teach Open Source secrets of the powerful whole-body movement form of Tai Chi that makes a perfect physical routine with tremendous long lasting benefits for the body and the mind.

Practising Tai Chi and its basic routines, called Qi Gong, is a very gentle way to begin getting in tune with your body again, like you were when you were a child, full of boundless energy. It is a very subtle and fine method of mindfulness and with practice, the adept will have excellent coordination, a dramatically improved posture, greater sense of balance, and a heightened sense of vitality without exhaustion. In addition, the body becomes stronger and more immune to disease. Legs become powerful; backs heal and take tremendous strains easily; upper back tension drops away, with “humps” vanishing; the breathing deepens and is lead by the diaphragm; organs become stronger through better nutrition as a result of deep movement; lymph is pumped more efficiently. As result of practising Tai Chi and Qi Gong form the mind becomes relaxed and aware in a stronger and healthier body and the practitioner is provided a good health and a longer life.

This course will take place in Ortigia, the scenic historical centre of Syracuse, Sicily, where, during their free time, participants can appreciate the historic culture as well as enjoy the local cuisine and climate.

The course will be conducted in English and Italian.

Application by September 8th 2017

To apply send an email to info@sciecenter.org

For more details see the course program

Tai Chi course program English

Tai Chi Masterclass: Essential Secrets

14 – 20 Ottobre 2017

Jan Golden, capo istruttore di Tai Chi Ireland, durante questo corso insegnerà i segreti Open Source del Tai Chi, una disciplina fisica completa adatta ad allenare tutto il corpo, che è in grado di procurare enormi benefici a lungo termine sia per il corpo che per la mente.

Praticare Tai Chi e Qi Gong è un modo molto graduale per iniziare a entrare in connessione con il proprio corpo e tornare a come quando si era bambini, pieni di energia senza fine. È un metodo molto fine per raggiungere una maggiore consapevolezza personale e con la pratica, lo studente otterrà un’ottima coordinazione, il miglioramento della postura, un maggiore senso di equilibrio e maggiore vitalità. Inoltre, il corpo diventa più forte e più immune alle malattie. Le gambe diventano più forti; i dolori alla schiena spariscono e la schiena diventa in grado di sopportare carichi maggiori; la tensione accumulata nelle spalle e nel collo diminuisce, le incurvature spariscono; il respiro diventa più profondo grazie al movimento diaframmatico; gli organi interni diventano più forti grazie ad un migliore nutrimento come risultato di movimenti interni; la linfa viene pompata in modo più efficace. Come risultato della pratica del Tai Chi e del Qi Gong la mente diventa rilassata e consapevole in un corpo più forte e sano e al praticante viene garantita una buona salute e una vita più lunga.

Il corso si svolgerà a Ortigia, il centro storico di Siracusa, in Sicilia, dove, durante il tempo libero, i partecipanti potranno apprezzare la ricchezza culturale della zona e godersi la cucina e lo stile di vita locale.

Il corso si terrà sia in italiano che in inglese.

Prenotazione entro 8 Settembre 2017

Per prenotare inviare una email a info@sciecenter.org

Programma del corso di Tai Chi Italiano

 

SCIE Center Siracusa © IlCuboSRL